Hírek

Louis Vuitton divatmárka többségi tulajdonrészt szerzett a Château Minuty borászatban

A luxusipari óriás, a LVMH csoport – amelynek zászlóshajója a Louis Vuitton divatmárka – Moët Hennessy részlege bejelentette, hogy többségi tulajdonrészt szerzett a provence-i rosé borokat előállító Château Minuty borászatban. A borászat értékét 350 és 450 millió euró közöttire becsülik. A felvásárlással a cég tovább bővíti prémium rosé portfólióját, amely már tartalmazza 2019 óta a Château Galoupet borászatot és 2020 óta a Château d’Esclans.

A Saint-Tropez félszigeten található Minuty birtok “kiemelkedő minőségű” borokat készít, áll a Moët Hennessy közleményében. A birtokot III. Napóleon alapította, és 1955 óta a Grand Cru Classé Côtes-de-Provence besorolású. A Minuty borászat az egyik legismertebb provence-i rozé borokat készítő vállalatnak számít. A borászat a Matton család tulajdonában állt 1936 óta. A Minuty borokat a világ számos pontján értékesítik, a vállalat a prémium rozé borok piacának egyik vezető világpiaci szereplője.

A felvásárlás értelmében a Matton család továbbra is érdekelt marad a birtok működtetésében, hiszen a jelenlegi vezetők és családtagok, Jean-Etienne és François Matton, folytatják a vállalat irányítását.

A felvásárlás révén a LVMH csoport tovább erősítheti a Minuty borok nemzetközi értékesítését, és elősegítheti a Provence-i rozé borok globális elismertségének növekedését. A tranzakció hozzájárulhat a prémium rozé borok piacának további konszolidációjához, valamint az együttműködés lehetőséget teremt a borászat fejlesztésére és a termékpaletta bővítésére.

A Moët Hennessy prémium rosé portfóliójában szereplő borászat teljes kínálata elérhető a Vinotiq-nál, a Minuty borászat magyarországi képviseleténél.

 

Eredeti cikk a Vinotiq oldalon olvasható.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük